6. mars 2011

Helgens aktiviteter

Etter en vidunderlig flott solskinnsuke har snøen igjen kommet til byen. Kaldt og trist!
Jeg som trudde at våren hadde kommet...lengter videre.

Helgens aktiviter



På lørdag dro vi på den nye butikken G-MAX i Breivika og handlet sportsklær, sykkel til storebror og en rockering til meg. Skal si det var mye testing med rockeringen både på meg og ungene senere på dagen :) På kvelden ble det kosetid på meg og ungene alene for mannen i huset var på Stranda over natten på spillejobb. Det ble en sen lørdagskveld med godteri og Disneyfilmen "Skjønnheten og Udyret" på tv. Det ble selvsagt noen tårer på meg på slutten av filmen...stakkars udyret! :) *lol*




Søndagens aktiviteter var en kjekk og lang dag på Lekeland. Dagens bakst var nydelige eplemuffins...

Eplemuffins

Her er oppskriften:

125 g smør
1 dl sukker
2 egg
1 1/2 dl melk
3 1/2 dl mel,
1 1/2 ts bakepulver
1/2 ts salt
2 ts vaniljesukker
2 epler


Smelt smøret, og kjøl det ned. Rør sammen sukker og egg. Rør i melken. Bland sammen mel, bakepulver, vaniljesukker og salt i en bolle for seg, rør dette sammen med eggeblandingen. Fyll store muffinsformer halvfulle med røren. Skrell eplene, og del dem i små båter, putt et par ned i hver muffinsform. Stek dem midt i ovnen på 175 grader i ca. 25-30 min. Avkjøl på rist. Om du ønsker kan du også hakke nøtter og strø på toppen av kaken.

Ønsker alle en koselig søndag videre!









3 kommentarer:

  1. Høyres ut som ei hærleg helg! Kos når gutane er så store at dokke kan ha kosekveld!! :D Her er det rett i køy etter kl 19:00, som også er litt hærleg ;)

    Ha ei fin veke!!

    Klem ♥

    SvarSlett
  2. Heisann!

    Ja, husker den tid. Nå er det også krangling om tv-kontrollen...hehe! :D

    klem

    SvarSlett
  3. Herlege bilder av deg og gutane:)
    Har prøvd meg med rokkering, men har visst mista "teken"...
    So kos med filmkveld saman:) Har kosa oss her også i vinterferien med gode filmar og seine kveldar. Spørs korleis det går å vekke jentene i morgontidleg...;)
    Kjedelig med snøv igjen!!! Vil ha vår no ☺
    God,ny veke til deg♥
    Klem.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails