24. mai 2010

Barnas favoritt

Pasta med skinke! Hele familien elsker pasta i alle varianter og form. Uken før var det tilbud på skinke i boks hos Joker (butikken er rett over veien for oss). Jeg kjøpte fem stykker og tenkte det var kjekt å ha liggende i skapet. Og i dag fikk jeg laget en kjempe god salat.

Ingredienser:
makaroni
paprika
en boks mais
boks med skinke
litt rødløk
rømme
majones
salt og pepper

Kok makaronien. Bland like mye rømme og majones i en bolle med salt og pepper. Skjær løk, paprika og skinke og bland resten av ingrediensene godt sammen i skålen. Sett den i kjøleskapet før servering. Dette er også anbefalt til grillen!
I dag har vi nystekt brød til pastaen. Siden butikken er stengt en dag ekstra, er det alltids godt med hjemmelaget brød. Jeg har ingen fast oppskrift på brød siden jeg tar det jeg finner i skapet. Jeg blander som regel tre forskjellige melsorter i brødoppskriften min, men mest siktet hvetemel. Den blir alltid god uansett :)

                               Mary-Ann

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails