6. august 2010

Stekte nudler (Filippinsk)

No vil jeg dele oppskriften på stekte nudler med dere (Pilipino way). På filippinsk heter retten "pansit" og er alltid med på alle feiringer...

Ingredienser

  • Svinekjøtt/koteletter

  • nudler (kanton/bihon nudler)

  • gulrøtter

  • kinakål/sommerkål

  • løk

  • pepper

  • soyasaus
Nudler og soyasaus får du kjøpt på Asiabutikker. Jeg brukte to forskjellige, men en kan godt bruke kun den ene av dem. Jeg brukte ca 4-5 koteletter, to gulrøtter, en løk og så mye kål en vil. Slik jeg har lært filippinske retter er det alltid ca. ca. Altså ingen mål! :)

Slik gjør du:

Kutt kjøttet i små biter og grønnsakene i strimler.
Ha de hvite nudlene i varmt bad så det mykner. Klipp det gjerne opp litt med saks så det ikke blir så lange.


Kjøttet stekes godt i olje. Når kjøttet er brun har du grønnsakene oppi og stekes lett. Rør rund gryten ofte så det ikke sitter fast i bunnen av pannen. Videre has pepper og soyasaus litt etter litt.
Tilslutt har du i nudlene og blander godt. Smak til med mer soyasaus. Vist det blir tørt ha i mer olje og litt vann (forsiktig, litt etter litt). Husk å smake til med soyasausen!


Her er den ferdige retten. Ha sintron båter ved siden av.
Lykke til og velbekomme!

<3<3<3<3<3

Vi har hatt en koselig bursdagsfeiring med familien, og en veldig fornøgd William. Han har fått alt han ønsker seg :)


<3<3<3
Mary-Ann

2 kommentarer:

  1. Gjett om det blir til middag neste veke!! NAM! THanks :D

    SvarSlett
  2. Mmmm... Jeg får vann i munnen når jeg leser om pansit. Takk for at jeg fikk ta en titt på siden din. Flott famile go fin side du har. Jeg flyttet selv til Filippinene i 2006 hvor jeg har kone og 2 barn. Lettere å finne penger her i Norge derfor blir det litt frem og tilbake på pappa. Startet en liten blogg men er helt i oppstartsfasen. Stikk innom og ta en titt hvis dere vil. Ha en flott uke hilsen Daniel

    www.dkristi.blogspot.com

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails