27. august 2010

Kirken

Hei, folkens!

Da er jeg tilbake igjen fra en deilig tur i Bulgaria. Bulgaria er virkelig et feriested å anbefale! Det meste er rimeligere enn fleste andre sydenland. Der er flotte strender, god mat, flotte kopierte merkeklær, sølvting, klokker og vesker etc. "You name it!" Du finner det meste der :)
Vi har kost oss og fått shoppet en del ting og tang. Bilder kommer senere...

Nå skal jeg fortelle videre om min (og Vidar sin) fantastiske bryllupsdag. I kirken stod folk og ventet spent, mens jeg var søren med nervøs.





Guttene mine var brudesvenner og onkelungen til Vidar var brudepike. De var kjempe flinke! Først gikk William og Maria som strødde rosenblader på vei opp alteren. Alexander var stolt som følget mammaen sin til alters. Presten, som også døpte ungene, hadde en fin tale under vigselen. Han fortalde om ekteskap for hundre år siden frem til i dag. Mye har forandret seg, men ekteskap handler om å "Bær hverandres byrder og oppfyll derved Kristi lov" (Marie Wexelsen ord fra Kol. 3)

Slik lyder prestens tale:
"Del det som utfordrer, slik for kjærligheten og forelskelsens rus næring og livsrom, og slik får de kraft til å møte det som skiljer i lag med hverandre. Inspirasjon til å bære hverandres byrder, har me fra han som har bore alle menneske sine byrder. Kristi lov er å bære sine menneske sine byrder, Kristi lov er å tilgi, er å unne et menneske en ny start. Gud gir oss mennesker en ny start, Gud elsker oss slik at han bærer våre byrder. I takk og glede for en slik nåde, utfordres me alle og i dag de spesielt, å bære hverandres byrder!"

I tillegg las Alexander en liten tekst fra bibelen.
 William fikk tenne et lys for oss samtidig som Alexander gav oss ringene.
En kjent (venninne av søskenbarnet mitt) solist sang "Songbrids" også. Helt nydelig!

















Bildene er fra kameraet mitt som familien min har tatt. Jeg får bedre bilder senere fra han som tok brudebildene og forhåpentligvis fra gjestene også. Da blir det oppdatering og sammenheng i det :)

Dere får ha en god helg!
Mary-Ann

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails