25. februar 2011

"HOLA!"

Da ønsker jeg dere atter en strålendes helg!



(Etter et år med tålmodighet fikk jeg endelig hele 4 blomstrer på orkideen min. Den femte blomsteren fikk dessverre ikke blomstre helt ut så fint som de andre fire. Orkideen bestemte seg for å ikke glede meg så altfor mye, men litt grønne fingrer har jeg)

 For noen av dere har sikkert vinterferien startet...
Ved impuls tidligere i uken bestilte jeg flybilletter til Oslo på meg og barna (mannen jobber dessverre). Deretter ringte jeg til søsteren min som vi skal besøke der nede med beskjed om at vi kommer, og til sist fortalte jeg mannen min om hva jeg hadde gjort. Det kaller jeg impuls! *lol*
Før jeg helt forstod hva jeg hadde gjort, vet jeg nå at sparekontoen min igjen blir tappet for penger. Alltid kjekt med litt ekstra lommepenger og det er ikke akkurat billig med ferier heller. Jeg skulle bare ønske jeg hadde vunnet i LOTTO (og ja, jeg tipper lotto!). Sparekontoen min har begynt å brenne og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal slukke brannen. *huffer*


Jeg har alltid vært flink til å spare penger, men nå føles det helt umulig. Jeg er utrolig glad for alt jeg har i dag og takker moren min for at ho har lært meg å være så økonomisk. Nå er følelsen bare "oppgitt"! Jeg er lei av å spare og vil heller bruke pengene! Ikke en langvarig glede dessverre, men det føles godt. Så lenge regninger blir betalt, vi har tak over hodet, mat på bordet og vel så det... får sparekontoen bare gå tom (eller brenne). Jeg krysser fingrene for at jeg får meg jobb etter tre år på skolebenken (fire år med påbygging på Bjørknes). "Buffer" til uventet regninger har vi heldigvis. De pengene skal ikke gå til noe impulstur i hvertfall!! *ler*

(Utsikten fra stuevinduet. Nydelig solskinnsdag!
En dag kommer jeg til å kappe treet til naboen!)

Store gleder i livet fortjener alle!


(glad og lykkelig)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails